Saturday, July 24, 2021

Αλέξανδρος Ράπτης: "Η χρήση ζώων σε όποια ιστορία κι αν αφηγείσαι στα παιδιά, είναι ένας τρόπος να τους τραβήξεις την προσοχή!"

Ο σκηνοθέτης, παραγωγός, ηθοποιός και συγγραφέας, Αλέξανδρος Ράπτης, συναντά, εν μέσω καλοκαιριού, τον ίδιο τον... Αίσωπο -μαζί με την αλεπού, τον κάβουρα, τη γάτα, τα ποντίκια, τον λαγό, τη χελώνα, τον τζίτζικα, τον μέρμηγκα και το Fairytales-, για θέατρο, χορό, ζωγραφική, κατασκευές, χειροτεχνίες και μουσική. 


Πώς θα σας φαινόταν μια καλοκαιρινή κατασκήνωση με δραστηριότητες Εκπαιδευτικού Θεάτρου, μουσικοκινητικής αγωγής, μεθόδους Υποκριτικής Τέχνης και πρωταγωνιστή τον Αίσωπο, στις εγκαταστάσεις των Εκπαιδευτηρίων "Ο Πλάτων" στα Γλυκά Νερά;


Aποκλειστική συνέντευξη του συγγραφέα Αλέξανδρου Ράπτη στο Fairytales

Πώς μπορούν να συγκινήσουν τα σημερινά παιδιά δημοτικού σχολείου οι πρωταγωνιστές των μύθων του Αισώπου (αλεπού, κάβουρας, γάτα, ποντίκια, λαγός, χελώνα, τζίτζικας & μέρμηγκας), που είναι η βάση του προγράμματος της «θεατρικής κατασκήνωσης»; 

Η χρήση των ζώων ήταν μια πολύ ευφυής έμπνευση του Αισώπου και συνέβαλε στη διαχρονικότητά του. Με αυτόν τον τρόπο μπορούσε να μιλήσει αλληγορικά για ζητήματα που απασχολούσαν την κοινωνία των ανθρώπων και ταυτόχρονα να αφήσει ένα ευφάνταστο και παραμυθένιο αποτύπωμα στις ιστορίες του, που τις κάνουν ελκυστικές στα παιδιά ακόμη και σήμερα. 

Η αγάπη και η περιέργεια των παιδιών για τον κόσμο των ζώων είναι δεδομένη από την αρχή που αντιλαμβάνονται τον κόσμο και η χρήση τους σε όποια ιστορία κι αν τους αφηγείσαι, είναι ένας τρόπος να τους τραβήξεις την προσοχή.

Ποιος είναι ο βαθμός κοινωνικής ευαισθησίας, συνεργασίας και αλληλεγγύης των παιδιών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, πώς συμβάλλει το ελληνικό σχολείο στην ανάπτυξή τους και πώς επιδιώκει η θεατροπαιδαγωγική σας προσέγγιση να λειτουργήσει ενισχυτικά σε αυτή την κατεύθυνση; 

Το σχολείο στην Ελλάδα έχει μια περισσότερο τεχνοκρατική παρά βιωματική προσέγγιση. Τα μαθήματα έχουν στόχο να διδάξουν γνώση όπως γλώσσα, μαθηματικά κτλ., αλλά παραγκωνίζουν άλλα πεδία της ανθρώπινης διάστασης που είναι περισσότερα υπαρξιακά, πνευματικά και κοινωνικά. Αυτά τα πεδία σχετίζονται με τη συναισθηματική νοημοσύνη, την ενίσχυση της αυτοπεποίθησης, την αυτοφροντίδα, τη συνύπαρξη με άλλους και την έννοια της αλληλεγγύης. 

Το θέατρο και γενικότερα το Εκπαιδευτικό Δράμα, στο οποίο ειδικευόμαστε στα συγκεκριμένα θεατρικά εργαστήρια, δανείζεται τεχνικές από το θέατρο, έχοντας μια παιδαγωγική προσέγγιση. Στα θεατρικοπαιδαγωγικά μας εργαστήρια προσπαθούμε να επεκταθούμε περισσότερο σε τομείς του ανθρώπινου ψυχισμού και της κοινωνικής του διάστασης, που μπορούν να απελευθερώσουν την έκφραση των παιδιών, να ενισχύσουν τις δεξιότητές τους και να τους μάθουν να συνυπάρχουν αρμονικά σε ένα κοινωνικό σύνολο.


Αισώπου μύθοι: παίξε (μάθε) γέλασε

Θεατρικοπαιδαγωγικά εργαστήρια για παιδιά δημοτικού

από την ομάδα ARTIVISTAS

στα Εκπαιδευτήρια “Ο Πλάτων”

Ιούλιος – Αύγουστος 2021


Οι εναλλακτικοί τρόποι προσέγγισης της ηθικής εξέλιξης των παιδιών, με αναφορά στους μύθους του Αισώπου, γίνονται αποδεκτοί από τα παιδιά και το οικογενειακό τους περιβάλλον; 

Η προσέγγισή μας στους μύθους του Αισώπου είναι διαλεκτική. Μέσα από το Εκπαιδευτικό Δράμα, κυρίως, διερευνούμε ερωτήματα και αναζητούμε λύσεις μαζί με τα παιδιά. Αυτό απαλλάσει τα θεατρικά μας εργαστήρια από το διδακτικό στοιχείο που υπάρχει στους μύθους και τα εξοπλίζει με παιδαγωγικές μεθόδους οι οποίες ακονίζουν την κριτική σκέψη των παιδιών και καλλιεργούν την πνευματική και τη συναισθηματική τους ωρίμανση. Η προσέγγισή μας αυτή γίνεται αποδεκτή με ενθουσιασμό από τα παιδιά και τις οικογένειές τους.

Ποιος είναι ο ρόλος του εκπαιδευτικού δράματος και ποια η θέση που κατέχει στη δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση σήμερα; 

Το Εκπαιδευτικό Δράμα (μετάφραση από τον αγγλικό όρο “Drama in Education”), είναι μια δομημένη παιδαγωγική διαδικασία, που υιοθετεί στοιχεία από το θέατρο -μεθόδους και τεχνικές της δραματικής τέχνης-, με σκοπό την προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη των συμμετεχόντων καθώς και την αποτελεσματική αφομοίωση της γνώσης μέσα στο κοινωνικό της πλαίσιο.  

Σήμερα, ευτυχώς, το Εκπαιδευτικό Δράμα ως εκπαιδευτικό εργαλείο, αρχίζει σιγά σιγά να μπαίνει ως έννοια στη σύγχρονη εκπαίδευση και στην Ελλάδα. Μέσα από σεμινάρια, κυρίως, ιδιωτικής πρωτοβουλίας οι εκπαιδευτικοί έχουν τη δυνατότητα να επιμορφώνονται σε σχέση με αυτό και να ανανεώνουν το παιδαγωγικό τους οπλοστάσιο. 

Δυστυχώς, η νοοτροπία της Εκπαίδευσης και του σχολείου στις μέρες μας, έχει άλλου είδους στόχευση, αλλά μπορεί να βελτιωθεί κατά πολύ αν οι εκπαιδευτικοί είναι περισσότερο καταρτισμένοι σύμφωνα με τις σύγχρονες παιδαγωγικές τάσεις.


                                          Νικος Κολίτσης 

(Αρχισυντάκτης)

Απόφοιτος της Φιλοσοφικής Σχολής (Τμήμα Φιλολογίας-ΑΠΘ), 
με μεταπτυχιακό στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο. 
Αριστούχος Δημοσιογραφίας, με σπουδές Φωτογραφίας. 
Συγγραφέας, κριτικός θεάτρου (για παιδιά & ενήλικες), κινηματογράφου & λογοτεχνίας, με συνεργασίες
με έντυπο-ηλεκτρονικό τύπο πανελλαδικά

Διαβάστε ακόμα:

Ο Παρφές, ένα σύγχρονο παραμύθι για τον σχολικό εκφοβισμό!


    Πατήστε εδώ!

                                     
                                                                Συγγραφέας: Σοφιάννα Παϊδούση
Ηλικία: από 4 ετών
Σελίδες: 80
Είδος: Print Book, Fairytale, Picture book, full color
Τόπος & Χρόνος έκδοσης: Αθήνα, Ιούλιος 2019

Παραγγείλτε το βιβλίο του Παρφέ, στη μοναδική τιμή των 9,99 € και κερδίστε αυτόματα: 
↝Το αντίστοιχο eBook του Παρφέ, (αξίας 4.90 €)
↝Την ηχογραφημένη αφήγηση της ιστορίας  (αξίας 1 €)
↝Ιδιόχειρη αφιέρωση της συγγραφέα

→Super προσφορά: 
Τα δύο βιβλία 18 €, τα τρία 24€!!!
Για παραγγελίες στο: Facebook: @oparfes
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ για το βιβλίο (κριτικές & συνεντεύξεις):
https://oparfes.blogspot.com
Για να δείτε το ΑΝΑΝΕΩΜΕΝΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ:

                                                                                 






No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.


Follow me on Social Media


Send us your CV: fairytalesbysofianna@gmail.com

Subscribe to our mailing list

* indicates required