Sofianna's Paidousi Author Official Site

Monday, April 16, 2018

Γοργόνες και μάγκες

«Γοργόνες και μάγκες»
Θέατρο Broadway, Αθήνα
Κριτική Θεατρικής παράστασης
14 Απριλίου 2018

Τoυ δημοσιογράφου Νίκου Κολίτση

Η «αφρικανική σκόνη» από τον κουρνιαχτό, που είχε σηκωθεί από τον περασμένο χειμώνα, για τις «Γοργόνες» και τους «Μάγκες», έχει πλέον καθίσει, με το μελάνι που χύθηκε, γραπτά και… τηλεοπτικά, να μη συγκρίνεται με καμία άλλη φετινή υπερπαραγωγή της Αθηναϊκής θεατρικής νύχτας.


«Γρίπης» είναι θα περάσει»
«Να σου κάνω τσαχπινιά να ζαλιστεί η μασχάλη σου»

«Τουτέστιν» σημαίνει ότι πολλά «ατάκτως ειρημμένα», στη σφαίρα των ισοπεδωτικών αφορισμών και των μονοδιάστατων αποθεωτικών κριτικών, υποκρύπτουν, τουλάχιστον, σκοπιμότητες και δε συνάδουν με τη θεατρική αγωγή και παιδεία, για μία νοσταλγική και ρομαντική παράσταση, που ζωντανεύει, επί σκηνής -για πρώτη φορά μετά από τόσα χρόνια-, το δημοφιλέστερο και πιο διαχρονικό ελληνικό μιούζικαλ, του μέτρ του είδους, Γιάννη Δαλιανίδη, στο ανακαινισμένο Broadway, σε θεατρική διασκευή-σκηνοθεσία Γιώργου Βάλαρη

Το Fairytales, χωρίς δεσμεύσεις, εξαρτήσεις, εκπτώσεις και συμβιβασμούς, θέτει «τον δάκτυλον επί τον τύπον των ήλων» και καταγράφει τη δική του καθαρή δημοσιογραφική αλήθεια (με συνοδευτικό αποκλειστικό φωτογραφικό αποτύπωμα), για μια παράσταση, που αγγίζει, με μια νότα νοσταλγίας, σαν το παλιό σινεμά -χωρίς να συμπεριλαμβανόμαστε, πάντως, στους θαυμαστές του- τους λάτρεις του ελληνικού κινηματογράφου μιας άλλης εποχής. 


«Εγώ τα’ χω τετρακόσια! -Παρά τριακόσια ενενήντα εννιά»

Αξίζει, πάντως, στο σημείo αυτό να επισημανθεί, ρητά και κατηγορηματικά, ότι οι όποιες συγκρίσεις, αντιπαραβολές προσώπων, ρόλων και χαρακτήρων, με την ταινία της Finos Films, είναι τουλάχιστον, ιστορικά και δεοντολογικά, ανεδαφικές και άτοπες, γεγονός που μας καθιστά υπόχρεους να δηλώσουμε ότι απέχουμε συνειδητά από την παγίδα τους, ακόμα και όταν αυτό γίνεται νοητικά, ασυναίσθητα και καλοπροαίρετα. 
Στον πυρήνα της θεματικής της παράστασης τίθεται η ελληνική κοινωνία, σ’ ένα παζλ κοινωνικών αντιθέσεων, με επίκεντρο το δικαίωμα στο όνειρο και με τον έρωτα πάντα μοχλό κινητήριας δύναμης των ενεργειών των ανθρώπων. Η μουσικοθεατρική παράσταση ξετυλίγει το κουβάρι καθημερινών ιστοριών, με εικόνες και ηχοχρώματα, που αναδεικνύουν την έμπνευση μιας εποχής τόσο μακρινής, μα και τόσο κοντινής ταυτόχρονα, ως αφερηρίας ζωής και καλλιτεχνικής αξίας, με δεκάδες ηθοποιούς, χορευτές και μουσικούς επί σκηνής. Οι εκπλήξεις και οι ανατροπές είναι πολλές και συνεχείς,  με χαρακτηριστικά την έντονη κίνηση, το χορό και το τραγούδι, σε μια καταιγίδα γέλιου και χαράς, με ενέσεις απογοήτευσης και πόνου, που αυξομειώνουν τη δραματική ένταση σε σημεία. Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία -που είναι και η πλειοψηφία των θεατών- θα έχουν την ευκαιρία να θυμηθούν και γιατί όχι να ερωτευτούν ξανά, ενώ οι νεότεροι θα μάθουν και θα ζήσουν στιγμές που έγραψαν ιστορία!

«Τι κάνεις Δημητρό; -Τίποτα. -Πάντα τίποτα έκανες»
«Γυναίκα δεν είναι; -Εξωτερικώς έτσι δείχνει»

Πιο συγκεκριμένα, η υπόθεση αφορά στον Πέτρο, γιο πλούσιο κτηματομεσίτη, που ασχολείται με αγώνες αυτοκινήτου. Όταν μαθαίνει από ένα φίλο του, το Χρήστο ότι σε κάποιο νησί θα γίνουν τουριστικά έργα, πείθει τον πατέρα του ν’ αγοράσουν οικόπεδα για να βγάλουν εύκολα και γρήγορα πολλά λεφτά. Όμως, την ίδια επιθυμία έχει και η Φλώρα, ιδιοκτήρια νυχτερινού κέντρου, που μαθαίνει το μυστικό από το Χρήστο. Φτάνουν, λοιπόν, στο νησί και προσπαθούν με επιχειρήματα ξεχωριστά ο καθένας να πείσουν τους νησιώτες να τους πουλήσουν τα κτήματά τους. Σ’ όλη την υπόθεση εμπλέκεται και ο Ιάσων, γοητευτικός γόνος εφοπλιστικής οικογένειας, που προσπαθεί να πείσει τους νησιώτες να μην πουλήσουν στους ξένους. Κανείς δεν μπορεί να φανταστεί τον έρωτα που θα ξεσπάσει ανάμεσα στον Ιάσωνα και τη Φλώρα αλλά και το μπέρδεμα του Πέτρου με μια νεαρή νησιώτισσα. Έτσι όλα τα σχέδια ανατρέπονται…

Highlights: η συμπόρευση διαφορετικών ηλικιών και διαφορετικών κοινωνικών στρωμάτων στο θέατρο Broadway, η ευκαιρία που δίνεται σε απλούς ανθρώπους της Αθήνας και της περιφέρειας -που για πολλούς και διαφορετικούς λόγους απέχουν από τα νυχτερικά κέντρα διασκέδασης- ν’ απολαύσουν το Γιάννη Πλούταρχο, οι θεατές -γυναίκες στην πλειοψηφία τους-, που παρακολουθούν την παράσταση για πολλοστή φορά!, με διαφορετική, κάθε φορά, παρέα, το ανακαινισμένο ιστορικό θέατρο Broadway, το share του μικροφώνου του Γιάννη Πλούταρχου, με το Γιάννη Βογιατζή, σε μια συγκινητική στιγμή

Σκηνοθεσία: 
η τόλμη, το ρίσκο και το στοίχημα με τον εαυτό του και την εποχή του είναι βαρύ από μόνο του, για το σκηνοθέτη Γιώργο Βάλαρη, με τις επιλογές και τη συνοχή του έργου να τον δικαιώνουν, στο μεγαλύτερο βαθμό, σε μια πρωτόγνωρη ένωση -για τα ελληνικά θεατρικά δεδομένα πάντα-, του παλιού με το νέο, την ίδια στιγμή που η δυσκολία της μεταφοράς ενός έργου, από την τηλεοπτική οθόνη στο θεατρικό πάλκο, -με τους αναπόφευκτους περιορισμούς που αυτό συνεπάγεται-, εκτινάσσει στα ύψη το βαθμό δυσκολίας
ο σκηνοθέτης, εκτός από την πρωταγωνιστική διανομή, επέδειξε τον απαιτούμενο σεβασμό και στο πρωτότυπο κείμενο, προσθέτοντας σύγχρονες πινελιές ουσίας, με μέτρο και ταυτόχρονη ορθή διαχείριση υλικού, χωρίς παρεκκλίσεις από την αύρα και την αισθητική της ένδοξης εποχής του ελληνικού κινηματογράφου, που «διασκευάζει», την ίδια στιγμή, πάντως, που η προσωπική του εμφάνιση, επί σκηνής, ούτε προσθέτει ούτε αφαιρεί, στο ενεργητικό του


«Η εξυπνάδα και η γοητεία δε χάνονται ποτέ»
«Η αγάπη και η καλοσύνη για τους ανθρώπους είναι το μεγαλύτερο αγαθό»

Ηθοποιοί: Ζέτα Δούκα, Θανάσης Ευθυμιάδης, Μαρία Κορινθίου, Παναγιώτης Πετράκης, Γιώργος Γαλίτης, Αγγελική Λάμπρη, Γιώργος Βάλαρης, Πέτρος Ξεκούκης, Αιμίλιος Ράφτης
Στον  ρόλο της αρχόντισσας η Όλγα Πολίτου

Στον ρόλο του Παναγή, μετά απο 50 χρόνια, ο Γιάννης Βογιατζής. Μαζί τους στο τραγούδι η Άρτεμις Ματαφιά, πλαισιωμένη από χορευτές και ηθοποιούς. 
Τα τραγούδια της παράστασης ερμηνεύει ζωντανά στην σκηνή ο Γιάννης Πλούταρχος. Συμμετέχει  7μελής   ζωντανή ορχήστρα, υπό τη μουσική διεύθυνση του Αντώνη Γούναρη 
Χορευτές (με αλφαβητική σειρά): Νίκος Γιάννης, Ρομίνα Κοστέα, Έλενα Κοτίδου, Έμιλυ Λούμπα, Κλέλια Μενελάου, Δαμιανός Μέτσο, Νικόλας Παπαδάτος, Αθανάσιος Πισανίδης, Μαριφίλια Σκλαβούνου, Κωνσταντίνος Φρίγγας

οι ηθοποιοί στο σύνολό τους, συνθέτουν μια λειτουργική ομάδα και παρά τις όποιες υποκριτικές αδυναμίες, προσεγγίζουν τους ρόλους με σεβασμό, καταθέτοντας ο καθένας, στο μέτρο και στο βαθμό που του αναλογεί και του επιτρέπει η υποκριτική του αξία, την προσωπική του σφραγίδα
η συγκινητική παρουσία του Γιάννη Βογιατζή, που ερμηνεύει… τον εαυτό του, πενήντα χρόνια μετά, με γλυκύτητα και ανεπιτήδευτη ευγένεια, αποτελώντας πηγή ζωντάνιας και αστείρευτης ενέργειας και συνιστώντας παράδειγμα προς μίμηση


«Η αγάπη και η καλοσύνη για τους ανθρώπους είναι το μεγαλύτερο αγαθό»

η Λευκαδίτισσα ερμηνεύτρια, Άρτεμις Ματαφιά, με το total black αρχαιοελληνικό ένδυμα, είναι πραγματική αποκάλυψη -παρά το γεγονός ότι έχει χρόνια αξιόλογης τραγουδιστικής πορείας στην πλάτη της-, δημιουργώντας κύματα συγκίνησης, με την πρώτη λέξη της ερμηνείας της, άμα τη εμφανίσει της και οφείλει στο εξής, με όχημα και την εν λόγω τραγουδιστική performance, να διεκδικήσει περισσότερα, τόσα όσα αναλογούν στη φωνή, στη διακριτική παρουσία της και στο ατόφιο τραγουδιστικό της ταλέντο, με επιλογές ποιότητας και ουσίας
ο «Γρίπης», Γιώργος Γαλίτης, χωρίς τα «Ανάποδα Ραδίκια» του, σε μια απογειωτική εμφάνιση ζωής, με αφοπλιστική κωμική διάθεση, που θ’ αποτελέσει προσωπικό και θεατρικό ορόσημο
ο Γιάννης Πλούταρχος, με αξιοπρεπή παρουσία και σεμνή επικοινωνιακή διαχείριση επί σκηνής, δίνει ρυθμό κεφιού και προσθέτει χρώμα, εξελίσσοντας την παράσταση, ερμηνεύοντας ζωντανά, παλιές αγαπημένες επιτυχίες -για πρώτη φορά σε θεατρική σκηνή-, γεγονός που καταδεικνύει τη δυσκολία του εγχειρήματος 
η απαστράπτουσα και εκθαμπωτική παρουσία της Ζέτα Δούκα
το  ζεϊμπέκικο του Θανάση Ευθυμιάδη και οι τραγουδιστικές ικανότητες του Παναγιώτη Πετράκη


«Αυτοί (οι εφοπλιστές) έχουν τα καράβια. Θέλουν και μια γυναίκα για να τους τα σέρνει…»

η μεγαλοπρέπεια και η αριστοκρατική παρουσία της πολύπειρης Όλγας Πολίτου
ο κόντρα ρόλος της Αγγελικής Λάμπρη 
last, but not least, ο σύνθετος ρόλος της «βάλλουσας πανταχόθεν», Μαρίας Κορινθίου, η οποία σημειωτέον, παρά την εκκωφαντική πτώση της στην τούμπα του χορευτικού της, συνέχισε απτόητη και χαμογελαστή, επιδεικνύοντας «ποδοσφαιρικές αντοχές» και αποθέματα ψυχικής δύναμης, γεγονός που την τιμά για την επιμονή και τη δυναμική της


Iδανικό Soundtrack: 



Moυσική, Κοστούμια, Σκηνικά, Φώτα: 
τα σκηνικά είναι πλούσια, ενδεικτικά μιας, υψηλού κόστους, παραγωγής, πρωτόγνωρης για τα ελληνικά δεδομένα -τουλάχιστον την εποχή της κρίσης-, με την περιστρεφόμενη σκηνή, πάντως, να εντυπωσιάζει, σε κάθε περίπτωση 
η ενδυματολογία αποπνέει καλαισθησία και είναι ταιριαστή με το ύφος της εποχής, με ορισμένες προσωπικές ενστάσεις να καταγράφονται για τα χορευτικά
  • οι φωτισμοί είναι καθ’ όλα άρτιοι και προσεγμένοι
τα τραγούδια της παράστασης, που ερμηνεύει ζωντανά ο Γιάννης Πλούταρχος -φέρουν τη μουσική σφραγίδα του κορυφαίου Μίμη Πλέσσα, με τους κλασικούς, πλέον, στίχους του Λευτέρη Παπαδόπουλου- υπό τη διεύθυνση του Αντώνη Γούναρη, λειτουργούν συνεκτικά στη γεωμετρική εξέλιξη της ιστορίας, εξυπηρετώντας στην άμεση επαφή του θεατή με το έργοore things to do:
η παράσταση έχει περιοριστεί χρονικά, με την απουσία της σκηνής με τον ηθοποιό Τάσο Κωστή
ορισμένες χορευτικές στιγμές, με τη συνοδευτική ενδυματολογική τους προσέγγιση, είναι αναιμικές και δεν έχουν το ανάλογο βάθος της περίστασης, αλληθωρίζοντας σε χαμηλότερης στάθμης θεάματα
η στιγμιαία προσαρμογή του κειμένου από τον έμπειρο ηθοποιό, Πέτρο Ξεκούκη και η σύνδεσή του με την παρουσία και τη συμμετοχή της Μαρίας Κορινθίου, σε, υψηλής τηλεθέασης, τηλεοπτικό βραδινό live προγράμμα, με ψηφοφορία κοινού, κρίνεται ατυχής, παρά το αγαθό της πρόθεσης, στο πλαίσιο της κακώς εννοούμενης συναδελφικής αλληλεγγύης (για την ιστορία ενημερωθήκαμε ότι μόνο «γούρι» δεν της έφερε, καθότι αποχώρησε, ενώ αυτό ήταν και η αιτία για την ηχηρή απουσία της στο κλείσιμο της αυλαίας)

«Αν με παντρευτείς, θα βάλω τον κόσμο να σε ψηφίσει»

Βonus tip: 
τα έργα του παλιού ελληνικού
κινηματογράφου είναι μιούζικαλ, στα οποία το λαϊκό τραγούδι -με το μπουζούκι πρωταρχικό και κυρίαρχο όργανο-, παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο, συνεπώς και εδώ οι συγκρίσεις με ξένα μιούζικαλ, παραγωγές του εξωτερικού και τις αντίστοιχες μουσικές επιλογές και ενορχηστρώσεις τους, είναι τουλάχιστον ατυχείς 
οι, επί μακρόν, προσωπικές επιθέσεις στη Μαρία Κορινθίου, που δεν άπτονται του υποκριτικού της ταλέντου και των καλλιτεχνικών της επιλογών, αλλά ενσωματώνουν σεξιστικές και ρατσιστικές συμπεριφορές, εντός και εκτός θεάτρου, καταδεικνύουν περίτρανα το γεγονός ότι απαιτούνται ακόμη βήματα παιδείας, πολιτισμού και προσωπικής καλλιέργειας και σε κάθε περίπτωση μας βρίσκουν, κάθετα και οριζόντια, αντίθετους, εμμένοντας σταθερά και απαρέγκλιτα στην άμεση στηλίτευσή τους


«Τις κότες ποιος θα τις πληρώσει; -O κόκορας»
«Χτύπησε το ψυγείο (του αυτοκινήτου) -Δεν πειράζει, θα πάρουμε καταψύκτη»


Credits:
στην υπεύθυνη επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων της παράστασης, Αλίκη Δανάλη, για την άμεση ανταπόκριση, η οποία «χρεώνεται» και το επικοινωνιακό success story των, επί μακρόν, παραστάσεων
στην 11χρονη Θεσσαλονικιά Μαργαρίτα (συνοδευόμενη από τη μητέρα της), που… μετά κόπων και βασάνων, κατάφερε, τελικά, να επιλέξει ως… «man of the match» το Γιώργο Γαλίτη και ως «woman of the match» τη Ζέτα Δούκα!
στους ηθοποιούς, που ευγενικά και με καρτερική υπομονή, παρά την ψυχική και σωματική κούραση, μοίρασαν χαμόγελα, αυτόγραφα και φωτογραφίες, σε μικρούς και μεγάλους θαυμαστές τους, μετά το τέλος της παράστασης 



Πρωταγωνιστούν:
Ζέτα Δούκα, Θανάσης Ευθυμιάδης, Μαρία Κορινθίου, Παναγιώτης Πετράκης, Γιώργος Γαλίτης, Αγγελική Λάμπρη, Γιώργος Βάλαρης, Πέτρος Ξεκούκης, Αιμίλιος Ράφτης, Ηρώ Δημητριάδου, τραγούδι Άρτεμις Ματαφιά.
Ο Τάσος Κωστής και στον ρόλο της αρχόντισσας η Όλγα Πολίτου.

Στον ρόλο του Παναγή, μετά απο 50 χρόνια, σε μία εμφάνιση σταθμό ο Γιάννης Βογιατζής

Τα τραγούδια της παράστασης ερμηνεύει ζωντανά στην σκηνή ο
Γιάννης Πλούταρχος

Συμμετέχει 7μελής ζωντανή ορχήστρα
Υπό τη μουσική διεύθυνση του Αντώνη Γούναρη

Χορευτές (με αλφαβητική σειρά):
Νίκος Γιάννης, Ρομίνα Κοστέα, Έλενα Κοτίδου, Έμιλυ Λούμπα, Κλέλια Μενελάου, Δαμιανός Μέτσο, Νικόλας Παπαδάτος, Αθανάσιος Πισανίδης, Μαριφίλια Σκλαβούνου, Κωνσταντίνος Φρίγγας

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Κείμενο: Γιάννης Δαλιανίδης
Διασκευή- Σκηνοθεσία: Γιώργος Βάλαρης
Μουσική: Μίμης Πλέσσας
Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Σκηνικά: Μανόλης Παντελιδάκης
Ενορχήστρωση - Μουσική διεύθυνση: Αντώνης Γούναρης
Χορογραφίες: Μάρκος Γιακουμόγλου
Κοστούμια: Έλενα Παπανικολάου 
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
Δραματολόγος: Μαριλένα Παναγιωτοπούλου
Ειδικός συνεργάτης: Κων/νος Λέλος
Διεύθυνση παραγωγής: Αργυρώ Δεληζόνα
Βοηθός σκηνοθέτη: Δάφνη Ζαχαριάδου
Β' βοηθός σκηνοθέτη: Ελεάνα Πλέσσα 
Φωτογράφος: Σταύρος Χαμπάκης
Hair stylist: Τρύφωνας Σαμαράς
Μακιγιάζ: Κυριάκος Κωνσταντινίδης για την Golden Rose - LONDESSA S.A.
Video trailer: RGB Studios

Κατασκευή σκηνικού - κατασκευαστική ανακαίνιση θεάτρου: Παναγιώτης Ευαγγελίου 
Τα κοστούμια της κ. Ζέτας Δούκα και της κ. Μαρίας Κορινθίου υπογράφει ο Γιάννης Τόγκος για την KATHY HEYNDELS
Tα κοστούμια του κ. Γιώργου Βάλαρη υπογράφει ο Νίκος Αποστολόπουλος
Τo κοστούμι της Άρτεμις Ματαφιά είναι Raxevsky
Κοσμήματα Σοφία Δριστέλα

Υποδήματα Spiero
Ευχαριστούμε την κ. Αλίκη Δανάλη για την επικοινωνία και την προβολή της παράστασης.

ΘΕΑΤΡΟ BROADWAY
Αγ. Μελετίου 61 & Πατησίων
Τηλ.: 2108654787 - 2110125784

ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ ΕΩΣ ΤΕΛΟΣ ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ
ΤΕΤΑΡΤΗ: 7 μ.μ.
ΠΕΜΠΤΗ: 8 μ.μ.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ: 8 μ.μ.
ΣΑΒΒΑΤΟ: 8:45 μ.μ.
ΚΥΡΙΑΚΗ: 7 μ.μ.

ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ:
ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΗ: 40 euro
Α' ΖΩΝΗ: 28 euro
Β' ΖΩΝΗ 22 euro
Γ 'ΖΩΝΗ 15 euro

Ειδικές τιμές για ΑΜΕΑ, Άνω των 65, Φοιτητές και Ανέργους
Ειδικές τιμές για παιδιά ηλικίας κάτω των 12 ετών
Ειδικές τιμές για γκρουπ 














No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.


Follow me on Social Media


Send us your CV: fairytalesbysofianna@gmail.com

Subscribe to our mailing list

* indicates required