Ο Μολυβένιος Στρατιώτης
Θέατρο Αριστοτέλειον
Κριτική θεατρικής παράστασης
Μάρτιος 2019
Tης συντάκτριας Άννας Κβάσνιακ
Το υπέροχο παραμύθι του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, ο Μολυβένιος Στρατιώτης, παίρνει σάρκα και οστά στο θέατρο Αριστοτέλειον στη Θεσσαλονίκη. Ένα παραμύθι-musical, όπου παρατηρούμε τα παιχνίδια ενός παιδικού δωματίου να ζωντανεύουν, ν' αποκτούν συναισθήματα και να έχουν τη δική τους ζωή και όλα αυτά… μόλις το ρολόι χτυπήσει μεσάνυχτα. Κι εκεί ακριβώς γεννιέται μια αγάπη μεταξύ μιας όμορφης μπαλαρίνας κι ενός στρατιώτη μ’ ένα πόδι. Διατηρήθηκε η κλασική έννοια του έργου, όμως, πολύ εύστοχα η Μαριάννα Τόλη το προσάρμοσε στα σημερινά δεδομένα, τονίζοντας την αρνητική χροιά που έχει η τεχνολογία στα παιδιά, οδηγώντας αναπόφευκτα στην έλλειψη της ανθρώπινης επαφής και αποξένωσης του ατόμου. Μέσα στο έργο διακρίνονται τρεις βασικοί πυλώνες που επηρεάζουν και διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της προσωπικότητας ενός ατόμου. Το έργο, «πλημμυρισμένο» από άφθονους συμβολισμούς και νοήματα, αγγίζει τις χορδές ευαισθησίας όχι μόνο των μικρών αλλά και των μεγάλων παιδιών.
Highlights:
Το κοινό εντυπωσιάστηκε από τα slides που έπαιζαν σε συναισθηματικές κυρίως σκηνές (χορός μπαλαρίνας, φεγγάρι). Ακόμη, η άφιξη του Τζακ του Τρομερού και του Ροκά στη σκηνή μέσα από τη σκάλα προκάλεσε συναισθήματα αγωνίας κι ενθουσιασμού στο παιδικό κοινό. Επίσης, η προβολή, στη συνέχεια του έργου, δηλαδή, (η πτώση του Μολυβένιου από το δωμάτιο κι η όλη μετέπειτα περιπέτειά του στο νερό)… παρείχε ζωντάνια και παραστατικότητα, προσελκύοντας το ενδιαφέρον του κοινού. Αναπάντεχη ανατροπή στη πλοκή ήταν η εμφάνιση του Μολυβένιου, προς το τέλος της παράστασης, με δύο πόδια, εκπλήσσοντας ευχάριστα το κοινό.
Σκηνοθεσία:
Η σκηνοθετική επιμέλεια της αείμνηστης και ταλαντούχας Μαριάννας Τόλη, με την απεικόνιση του παιδικού δωματίου καθώς και η διαρρύθμισή του πάνω στη σκηνή, δεν εμπόδιζε την εξέλιξη του έργου ούτε και την εκτέλεση των χορογραφιών. Το παιδικό δωμάτιο συχνά μετατρέπεται σε πεδίο γκρίνιας και παρεξηγήσεων αντί ν' αποτελεί μέρος συνεργασίας, χαράς και γέλιου. Δόθηκε έμφαση στον τρόπο που το παιχνίδι, όταν είναι ποιοτικό, συμβάλλει στη σωστή διάπλαση του παιδικού χαρακτήρα.
Tο νέο βιβλίο της συγγραφέα
Σοφιάννας Παϊδούση
"Ο Παρφές" σχετικά με τον σχολικό εκφοβισμό (bullying)
είναι διαθέσιμο σε μορφή eBook!!!
Μπορείτε να δείτε το 6σέλιδο
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ σε μορφή Pdf!
μπορείτε να δείτε προεπισκόπηση του βιβλίου εδώ!
Ηθοποιοί:
Ο πολυμελής θίασος της παράστασης, αποτελούμενος από διάφορους χαρακτήρες, ανταποκρίθηκαν, ο καθένας μ' εξαιρετικό τρόπο, στις ιδιαίτερες απαιτήσεις των ρόλων τους σε υποκριτικό, χορευτικό και φωνητικό επίπεδο. Ολόκληρο το έργο ήταν τόσο ξεχωριστό και μοναδικό που όλοι οι συντελεστές του έργου «έλαμψαν», ο καθένας με το δικό του τρόπο, πάνω στη σκηνή. Από πλευράς ηθοποιών, ο επικοινωνιακός χαρακτήρας που είχαν έβγαζε μια γλυκιά αμεσότητα και ωθούσε το κοινό να συμμετέχει κι αυτό στην παράσταση (τραγούδι, χορός, χειροκροτήματα).
Σκηνικά:
Τα σκηνικά που επιμελήθηκε ο Γιώργος Γαβαλάς ήταν πολύ όμορφα και προσεγμένα, ενώ υπήρχαν αρκετές εναλλαγές τους (καραβάκι, ψάρι, τραπεζαρία) κατά τη διάρκεια του έργου.
Μουσική:
Η αείμνηστη Μαριάννα Τόλη, συνδύασε αριστοτεχνικά, από διάφορες δεκαετίες, ξένα τραγούδια, τα οποία διασκεύασε με ελληνικό στίχο…, τραγούδια που σημάδεψαν συναισθηματικά, κυρίως, τους μεγάλους και παραμένουν, ακόμα και σήμερα, ανεξίτηλα στην πάροδο του μουσικού χρόνου. Η παρουσία των τραγουδιών προσέφερε απλόχερα τον συναισθηματικό παλμό των ηρώων-χαρακτήρων. Επιπλέον, η θεατρική ύφανση διαφορετικών μοτίβων (τραγούδι-χορός, τραγούδι-πλοκή), αναδείκνυε τις φωνητικές και χορευτικές ικανότητες των ηθοποιών.
Φώτα-Κοστούμια:
Οι φωτισμοί των Παναγιώτη Πλασκασοβίτη και Γιάννη Κυρατζή, που χρησιμοποίησαν πολύχρωμα φώτα, τα οποία διαδέχονταν αρμονικά το ένα το άλλο -κυρίως στα χορευτικά μέρη της παράστασης-, δημιουργούσαν μια ατμόσφαιρα πολύ γιορτινή και το κοινό συμμετείχε ενεργά, είτε χειροκροτώντας είτε τραγουδώντας. Όσο αφορά στο ενδυματολογικό κομμάτι, δια χειρός Μιχάλη Σδούγκου, τα κοστούμια γεμάτα χάρη, ομορφιά και δημιουργικότητα, παρείχαν άνεση και ελευθερία κινήσεων στους ηθοποιούς κατά τις χορογραφίες.
Στο καθημερινό κυνήγι της ευτυχίας, αναλωνόμαστε σε μεγάλο βαθμό στη δίνη της τελειότητας, με αποτέλεσμα να στερούμαστε την ομορφιά ακόμα και στα πιο απλά πράγματα. Η όποια ομορφιά, εσωτερική ή εξωτερική, του καθενός, φέρει μια μοναδικότητα μα… είναι ατελής. Βασικά, η τελειότητα έρχεται και εφάπτεται μέσα από τη συνύπαρξη με τον άλλον, όπου με κινητήριο δύναμη την αγάπη, ξεπερνάει όλα τα εμπόδια και μεταμορφώνει την κάθε είδους ατέλεια…
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Διασκευή- Σκηνοθεσία-Επιλογή μουσικής- Στίχοι:
Μαριάννα Τόλη
Χορογραφίες: Αλέξανδρος Κουζίτσκιν
Ενορχήστρωση: Αλέκος Μπαζάνης
Μουσική διδασκαλία: Ανδρέας Κουτρόπουλος
Σκηνικά: Γιώργος Γαβαλάς
Κουστούμια: Μιχάλης Σδούγκος
Φωτισμοί: Παναγιώτης Πλασκασοβίτης, Γιάννης Κυρατζής
Φωτογραφίες: Studio 123 Photography (www.studio123.gr)
Σχεδιασμός αφίσας- εντύπου: Graphica
Επικοινωνία- Marketing παράστασης: Λία Κεσοπούλου
ΔΙΑΝΟΜΗ:
Μολυβένιος Στρατιώτης: Αρσένιος Γαβριηλίδης
Χανς: Πασχάλης Αραμπατζής
Λίζα: Νόνικα Μαλκουτζή
Μπαλαρίνα: Κική Τσαλίκη
Μαύρη Μπαλαρίνα: Αντωνία Πιτουλίδου
Τζακ-Εργοστασιάρχης: Σωκράτης Μαϊδώνης
Ροκάς: Δημήτρης Ήλκος
Μητέρα- Μαριονέτα: Μαρία Elbrus
Στρατιώτες: Νίκος Βόσσος, Δημήτρης Δάγκαλης
Στρατιωτίνα: Δήμητρα-Ιόλη Εξάρχου
Στρατηγός: Στρατής Ανούδης
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Χώρος: Θέατρο Αριστοτέλειον, Εθνικής Αμύνης 2, 546 21, Θεσσαλονίκη
Παραστάσεις: Κάθε Κυριακή στις 11:30 και επιλεγμένα Σάββατα για το κοινό ǀ Καθημερινά για σχολεία κατόπιν συνεννόησης (τηλέφωνα επικοινωνίας 2310 250 303)
Διάρκεια Παράστασης: 100 λεπτά (με διάλειμμα)
Τιμές εισιτηρίων: 12€ κανονικό ǀ 10€ ανέργων (απαραίτητη η επίδειξη κάρτας ανεργίας στο ταμείο) ǀ 10€ οικογενειακό
(4 άτομα και άνω)
Προπώληση εισιτηρίων: www.ticketservices.gr ǀ 10€ κανονικό ǀ 9€ οικογενειακό (4 άτομα και άνω)
Κρατήσεις θέσεων: 2310 262 051
Περισσότερα: www.aristoteleion.gr ǀ www.facebook.com/theatroaristoteleion ǀ Facebook event παράστασης www.facebook.com/events/1125456240938852
Διαβάστε επίσης:
Η Κβάσνιακ Άννα γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη ενώ έχει καταγωγή από την Πολωνία. Σπούδασε Ανθοκομία και Αρχιτεκτονική Τοπίου στην Άρτα. Ασχολείται με την συγγραφή ποιημάτων και ιστοριών. Ζει και εργάζεται στην Θεσσαλονίκη.
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.