Sofianna's Paidousi Author Official Site

Saturday, November 16, 2019

Idra Kayne:" Θα ήθελα να είμαι η Διευθύντρια του Δημοτικού Σχολείου της Βυθούπολης!"

Η πολυτάλαντη Idra Kayne αναλαμβάνει -με την προτροπή του Fairytales- την υπεράσπιση των αγώνων... των ψαριών της Βυθούπολης, για ειρήνη κι ελευθερία, με... μανιφέστο μια αποκλειστική συνέντευξη στον δημοσιογράφο Νίκο Κολίτση. Άλλωστε, παρά τον ρατσισμό και την ξενοφοβία, που εξακολουθεί να δέχεται, "μπορούμε να αισιοδοξούμε, όσο ενθαρρύνουμε κι εκθέτουμε τα παιδιά στη διαφορετικότητα". 
Το μιούζικαλ, η προσωπική κι επαγγελματική απελευθέρωση, το ταμπού της ψυχοθεραπείας, το τραγούδι στα ελληνικά... on the way, η ψαρόσουπα της μαμάς, οι αγαπημένοι ΛΕΞ και ο Bloody Hawk, που... αναμένουν συνεργασία, όλα εμπλουτισμένα με αφρικανική πινελιά, ενώνουν δύο κόσμους και δύο ηπείρους με τη "Βυθούπολη" της καρδιάς της Idra Kayne.

Αποκλειστική συνέντευξη της Idra Kayne στο Fairytales και στον δημοσιογράφο Νίκο Κολίτση!


"Η ονειρική Βυθούπολη δε θα διέφερε και πολύ από τη θεατρική μας Βυθούπολη!"


Βρήκατε αντίδοτο στον ρατσισμό και την ξενοφοβία τη μουσική, τον αθλητισμό και τον χορό, στην παιδική κι εφηβική σας ηλικία. Σήμερα τι άλλο έχετε προσθαφαιρέσει για την ψυχική και σωματική σας ισορροπία και πώς αντιπαλεύετε αντίστοιχα φαινόμενα στη ζωή σας;
Δε θα έλεγα δυστυχώς ότι η ενασχόλησή μου με τον αθλητισμό, το χορό και τη μουσική ήταν το αντίδοτο για τον ρατσισμό και την ξενοφοβία, που δέχτηκα και εξακολουθώ να δέχομαι. Όπως κάθε φυσιολογική έφηβη, είχα κι εγώ τα χόμπι μου. Σίγουρα συνετέλεσαν ως διέξοδοι για εκτόνωση αρνητικών συναισθημάτων, αλλά, κυρίως, ήταν ασχολίες που μ' ευχαριστούσαν πάντα. Ως ενήλικη, αισθάνομαι εξαιρετικά τυχερή που έχω καταφέρει τα χόμπι μου να γίνουν επάγγελμα. Άλλωστε αυτό ήταν και τ' όνειρό μου. Αυτό από μόνο του αποτελεί πολύ σημαντικό λόγο για να διατηρώ την ψυχική και σωματική μου ισορροπία. Παράλληλα, η συνεχής προσπάθεια για προσωπική εξέλιξη σ' όλα τα επίπεδα, με κρατά πνευματικά και ψυχικά ισορροπημένη και υγιή.

Κάνετε θέατρο για παιδιά που δε φανταζόσαστε ποτέ ότι θα κάνατε. Ποιες είναι οι ομοιότητες και οι διαφορές με το musical; Υπάρχει κάτι άλλο που έχετε κάνει τελευταία και δεν πιστεύατε ποτέ ότι θα κάνατε σε προσωπικό κι επαγγελματικό επίπεδο;
Η μόνη διαφορά που διαπιστώνω ότι υπάρχει μεταξύ μιούζικαλ και παιδικού θεάτρου είναι η διάδραση με το κοινό. Τα παιδιά είναι πολύ πιο αυθόρμητα, έχουν άλλη επαφή με τους ήρωες, θ' αντιδράσουν τόσο αυθόρμητα και πηγαία και χωρίς "φίλτρο", είτε θετικά είτε αρνητικά. Όσο κλισέ κι αν ακούγεται, δεν μπορείς να κρυφτείς από τα παιδιά και να μην είσαι αληθινός. 
Αυτό που έχω ξεκινήσει να κάνω πλέον και μ' έχει απελευθερώσει, τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο, είναι το να είμαι πάντα απόλυτα ειλικρινής ως προς τα θέλω και τα πιστεύω μου, να μην είμαι το πάντα καλό παιδί για τους άλλους και σε βάρος του εαυτού μου και να διεκδικώ αυτά που θέλω, πάντα με ευγένεια, σεβασμό κι επαγγελματισμό.

"Φυσικά κι είναι απωθημένο μου να επισκεφτώ την Ουγκάντα κι εύχομαι σύντομα να το καταφέρω!"

Εξακολουθείτε να δουλεύετε ψυχοθεραπευτικά; Αν ναι, σε ποια κατεύθυνση και με τι προσδοκώμενα αποτελέσματα; Γιατί στην Ελλάδα εξακολουθεί ν’ αποτελεί ταμπού η ψυχοθεραπεία, ακόμη και στους νέους ανθρώπους;
Για να είμαι ειλικρινής, δε νομίζω ότι θα σταματήσω ποτέ να δουλεύω ψυχοθεραπευτικά. Μ' αρέσει πολύ αυτή η διαδικασία του να γνωρίζω και κυρίως ν' αποδέχομαι τον εαυτό μου και στην πορεία να τον εξελίσσω. Στην Ελλάδα θεωρώ ότι η ψυχοθεραπεία αποτελεί ακόμη ταμπού. Στενάχωρο…

Πλησιάζει η μέρα που θα τραγουδήσετε ή θα δισκογραφήσετε στα ελληνικά; Aν γίνει τελικά, θα είναι θέμα προσωπικής επιλογής ή συστημικής επιταγής και διαφημιστικής ανάγκης;
Νομίζω ότι η μέρα που θα τραγουδήσω και θα δισκογραφήσω ελληνικά έχει φτάσει και ήδη ετοιμάζω νέα πράγματα. Θα έλεγα ότι αυτή η απόφαση είναι συνδυασμός προσωπικής επιλογής, συστημικής επιταγής και διαφημιστικής ανάγκης, ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Είμαι καλλιτέχνης, αλλά μ' αφορά και μ' ενδιαφέρει η αποδοχή του κόσμου. Είναι γεγονός ότι ένας λαός πάντα θ' ανταποκρίνεται διαφορετικά στο άκουσμα της μητρικής του γλώσσας, οπότε γιατί να μην το δοκιμάσω; Είμαι Ελληνίδα, αυτή είναι η μητρική μου γλώσσα και είναι και μια πρόκληση για μένα να εκφραστώ καλλιτεχνικά στη γλώσσα μου.


                                
                                         Συγγραφέας: Σοφιάννα Παϊδούση
Ηλικία: από 4 ετών
Σελίδες: 80
Είδος: Print Book, Fairytale, Picture book, full color
Τόπος & Χρόνος έκδοσης: Αθήνα, Ιούλιος 2019

Παραγγείλτε το βιβλίο του Παρφέ, στη μοναδική τιμή των 9,99 € και κερδίστε αυτόματα: 

  • Το αντίστοιχο eBook του Παρφέ, (αξίας 4.90 €)
  • Την ηχογραφημένη αφήγηση της ιστορίας  (αξίας 1 €)
  • Ιδιόχειρη αφιέρωση της συγγραφέα
  • Χειροποίητο δώρο-έκπληξη, διαφορετικό για αγόρια και κορίτσια, μαζί με αυτοκόλλητο

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:
oparfes@gmail.com

Μπορείτε να δείτε το ανανεωμένο ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 
σε μορφή Pdf!


Ο χαρακτηρισμός «soul funk diva/queen» συμβάλλει στο να... λύσετε τα ναρκισσιστικά σας ή δημιουργεί περισσότερα «προβλήματα» απ’ όσα λύνει στην πραγματικότητα; Πόση αλήθεια κρύβει τελικά και πόση υπερβολή;
Ο χαρακτηρισμός "soul funk diva/queen" θα συνέβαλε στο να λύσω τα ναρκισσιστικά μου θέματα, αν τον είχα αποδώσει η ίδια στον εαυτό μου, πράγμα που δε συνέβη ποτέ! Όπως έχω πει πολλές φορές στο παρελθόν, είναι πολύ τιμητικό να μ' αποκαλούν έτσι, σίγουρα δεν αισθάνομαι έτσι, όμως με γεμίζει ικανοποίηση και μου δίνει ώθηση να συνεχίσω την πορεία μου. Για να μου αποδίδουν κάποιοι αυτόν τον τίτλο, κάτι θα κάνω καλά… 

"Είμαι καλλιτέχνης, αλλά μ' αφορά και μ' ενδιαφέρει η αποδοχή του κόσμου"

Με το χέρι στην καρδιά, τρώγατε ψαρόσουπα, όταν είσαστε μικρή αλλά και μεγάλη; Aν όχι, με ποιον τρόπο σας κατάφεραν οι γονείς σας; Πώς και δε σας έπεισαν να ολοκληρώσετε τη φοίτηση στο ΤΕΙ στο αντικείμενο της κοινωνικής λειτουργού;
Αν και ως παιδί ήμουν πάρα πολύ δύσκολη με το φαγητό (δε μου άρεσε τίποτα υγιεινό! αχαχαχα!), η ψαρόσουπα της μητέρας μου ήταν αγαπημένο μου πιάτο!
Οι γονείς μου δε μ' έπεισαν να ολοκληρώσω τις σπουδές μου στην Κοινωνική Εργασία, γιατί νομίζω κατάλαβαν ότι ήταν ένα αντικείμενο που μ' ενδιέφερε, σε θεωρητικό επίπεδο θα έλεγα, επαγγελματικά, όμως, με συνέθλιβε και με καταπίεζε ψυχολογικά. Άλλωστε, δούλευα από δεκαοκτώ χρονών, ήμουν ανεξάρτητη, οπότε μάλλον θεώρησαν ανώφελο να με πιέσουν σε κάτι που είχα κάνει ξεκάθαρο ότι δε μ' ευχαριστούσε.

"Νομίζω ότι η μέρα που θα τραγουδήσω και θα δισκογραφήσω ελληνικά έφτασε"

Ο πατέρας σας κατάγεται από την Ουγκάντα, την οποία δεν έχετε επισκεφτεί ποτέ. Αποτελεί απωθημένο σας ή το έχετε διαγράψει από τη σκέψη σας; Αν σας ζητούσα να μου αναφέρετε τρεις ομοιότητες, μικρές ή μεγάλες, που έχουν οι Έλληνες με τους Αφρικανούς, ποιες θα ήταν αυτές;
Φυσικά κι είναι απωθημένο μου να επισκεφτώ την Ουγκάντα κι εύχομαι σύντομα να το καταφέρω! Μου ζητάτε ν' αναφέρω τρεις ομοιότητες που έχουν οι Έλληνες με τους Αφρικανούς, όταν έχω γεννηθεί, μεγαλώσει και ζήσει μόνο στην Ελλάδα από Έλληνες γονείς -γιατί και ο πατέρας μου Έλληνας πολίτης είναι από πριν τη γέννησή μου- και μ' ελάχιστη επαφή με την Αφρικανική κουλτούρα! Παρ' όλα αυτά θα προσπαθήσω. Είναι άνθρωποι, πιστεύουν στην έννοια της οικογένειας και είναι δυνατοί στις αντιξοότητες και οι Έλληνες και οι Αφρικανοί (ολόκληρη η ήπειρος)…

"Η μόνη διαφορά που διαπιστώνω ότι υπάρχει μεταξύ μιούζικαλ και παιδικού θεάτρου είναι η διάδραση με το κοινό"

Αν κάνατε μια βουτιά σε μια ονειρική Βυθούπολη, τι θα θέλατε να συναντήσετε και πώς φαντάζεστε εκεί τους συμπρωταγωνιστές σας στην αντίστοιχη θεατρική παράσταση; Ποιος απ’ αυτούς θα ήταν ο Δήμαρχος της Βυθούπολης, ποιος ο Διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου και ποιος ο Αστυνομικός Διευθυντής; Εσείς ποια ιδιότητα θα είχατε;
Η ονειρική Βυθούπολη δε θα διέφερε και πολύ από τη θεατρική μας Βυθούπολη! Θα συμβίωναν αρμονικά όλα τα είδη ψαριών, θα πάλευαν για ειρήνη κι ελευθερία και θ' αντιμετώπιζαν κάθε δυσκολία με αγάπη και κατανόηση. Δεν ξέρω ποιος θα ήταν Δήμαρχος, όμως, θα ήθελα σίγουρα να είμαι η Διευθύντρια του Δημοτικού Σχολείου και σίγουρα δε θα υπήρχε ανάγκη για Αστυνομία γενικότερα.

Θα οπτικοποιούσατε τον εαυτό σας hip hop τραγουδίστρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό; Aν σας ζητούσε ο... ΛΕΞ, για παράδειγμα ή ο Bloody Hawk, να κάνετε μαζί ένα hip hop κομμάτι, θα δεχόσαστε; Πότε θα παίξετε στο Hyde Park στο Λονδίνο;
Όλοι έχουμε δικαίωμα στ' όνειρο, οπότε, ναι, θα οπτικοποιούσα τον εαυτό μου τραγουδίστρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Φυσικά και θα έκανα ένα hip hop κομμάτι και με τον ΛΕΞ και με τον Bloody Hawk, μου αρέσει η δουλειά τους πολύ! Τώρα το Hyde Park το κανονίζω για λίγο αργότερα… Χτίζω ακόμα…

"Ως ενήλικη, αισθάνομαι εξαιρετικά τυχερή που έχω καταφέρει τα χόμπι μου να γίνουν επάγγελμα. Άλλωστε, αυτό ήταν και τ' όνειρό μου"

Ποια είναι η προσέγγιση και η αντιμετώπιση του διαφορετικού από τα μικρά παιδιά και τους λιλιπούτειους θεατές των παιδικών παραστάσεων, όπως το έχετε βιώσει από την εμπειρία σας μέχρι σήμερα; Έχουμε λόγους να αισιοδοξούμε για το μέλλον;
Τα παιδιά που δεν έχουν "μολυνθεί" από νοσηρές νοοτροπίες μεγάλων, αντιμετωπίζουν το διαφορετικό με τόσο όμορφο κι αθώο τρόπο που μ' ενθουσιάζει. Μπορούμε να αισιοδοξούμε, όσο ενθαρρύνουμε κι εκθέτουμε τα παιδιά στη διαφορετικότητα. Γιατί είμαστε όλοι διαφορετικοί και ξεχωριστοί και οφείλουμε να το διδασκόμαστε και να το διδάσκουμε στα παιδιά.

Νικος Κολίτσης 
(Αρχισυντάκτης)

Απόφοιτος της Φιλοσοφικής Σχολής (Τμήμα Φιλολογίας-ΑΠΘ), 
με μεταπτυχιακό στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο. 
Αριστούχος Δημοσιογραφίας, με σπουδές Φωτογραφίας. 
Συγγραφέας, κριτικός θεάτρου (για παιδιά & ενήλικες), κινηματογράφου & λογοτεχνίας, με συνεργασίες 

με έντυπο-ηλεκτρονικό τύπο πανελλαδικά.




No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.


Follow me on Social Media


Send us your CV: fairytalesbysofianna@gmail.com

Subscribe to our mailing list

* indicates required